Wspieranie odporności w ciąży – praktyczne porady

0
80
Wspieranie odporności w ciąży

Liczne porady dla ciężarnych, które chciałyby jak najlepiej zadbać o swoje zdrowie, zwykle skupiają się głównie na zagadnieniach związanych z dietą czy dziecięcą wyprawką. Stosunkowo niewiele mówi się zaś o wspieraniu odporności przyszłej mamy. W obliczu rewolucji, jakie zachodzą w jej ciele, kwestia ta często ma jednak istotne znaczenie.

Czy wiesz, jak możesz wspierać odporność w ciąży, by Twój organizm był silny i – w razie potrzeby – lepiej przygotowany do obrony? W gruncie rzeczy wystarczy dopilnować kilku kluczowych kwestii, by ta misja się powiodła. Oto garść prostych porad, które pomogą Ci we wspieraniu odporności na co dzień.

Ruch na świeżym powietrzu

Aktywność fizyczna w ciąży spełnia kilka ważnych funkcji, a jedną z nich jest właśnie wspieranie układu odpornościowego. Regularna dawka ruchu, który odpowiada Twoim aktualnym możliwościom – czy będą to długie spacery, pływanie czy joga dla ciężarnych – pozwala lepiej dotlenić organizm i pobudzić go do efektywniejszej pracy. Jeśli tylko pogoda na to pozwala, staraj poruszać się trochę w terenie – świeże powietrze sprawi, że Twoje wysiłki odniosą znacznie lepszy skutek.

Odpowiednia ilość snu

Bardzo duży wpływ na ogólny stan organizmu, a tym samym na poziom odporności, ma też uregulowany rytm dobowy i odpowiednia ilość snu przyszłej mamy. Wiele osób uznaje te kwestię za oczywistą, ale – szczególnie w przypadku kobiet, które przez większość ciąży pozostają aktywne zawodowo – nie zawsze ma to przełożenie na rzeczywistość. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na kwestię wypoczynku, bo jest on niezbędny w procesie regeneracji organizmu i w jego prawidłowym funkcjonowaniu.

Ciężarna powinna spać (w zależności od indywidualnych preferencji i skłonności) przynajmniej 7 godzin na dobę. Jeśli nocą miewasz problemy z zaśnięciem lub śpisz niespokojnie i często się budzisz, nie wzbraniaj się przed drzemkami w ciągu dnia – pomogą Ci one odzyskać dobre samopoczucie.

Suplementy diety

We wspieraniu odporności przyszłej mamy przydatne mogą się okazać także suplementy diety. W ciąży często zaleca się suplementację witaminy D. Można ją znaleźć w preparatach takich jak Estabiom Pregna. Przyjmowanie Estabiom Pregna pomaga w dostarczeniu organizmowi odpowiedniej ilości witaminy D3, która wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Co więcej, zawarte w preparacie Estabiom Pregna przebadane szczepy bakterii probiotycznych (jelitowych i ginekologicznych) mogą też dbać o naturalny mikrobiom kobiety ciężarnej.

Suplementy takie jak Estabiom Pregna warto przyjmować także już po porodzie, w okresie karmienia piersią. Jeśli czujesz, że przyda Ci się wsparcie odporności przy pomocy takiego preparatu, porozmawiaj o tym z lekarzem prowadzącym ciążę.

Artykuł sponsorowany.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKiedy dziecko zaczyna mówić?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here