Co na śniadanie dla niejadka? Jak je dobrze przygotować?

0
18
fot. Pexels.com

Śniadanie przez wielu specjalistów uważane jest za najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia. Powinno nam dostarczyć energii na cały dzień. Bardzo często rodzice chcą, aby ich pociechy zjadły cokolwiek przed wyjściem do szkoły czy przedszkola. Jednak czy faktycznie zjedzenie czegokolwiek jest dobrym pomysłem. Pamiętajmy, że śniadanie ma wzmocnić nasze dzieci- zatem powinno być odpowiednio przygotowane i dostosowane do ich potrzeb.

Czym zachęcić?

Pamiętajmy, że dzieci to wzrokowcy. To, co zobaczą i im się spodoba, stanie się obiektem ich westchnień. Ile razy będą w sklepie, nie znając produktu wybierają sobie to, co chcieliby zjeść. Skąd zatem nie czytając etykietek, wiedzą że właśnie na to mają ochotę. Działa tutaj oczywiście dobry marketing – czym więcej elementów na opakowaniu elementów interesujących młodego człowieka, tym bardziej młody człowiek chce zjeść dany produkt. Pobawmy się zatem w pracownika wielkiej korporacji marketingowej i sprzedajemy dobre,  zdrowe śniadanie niejednemu niejadkowi. W smacznie wyglądającym śniadaniu przemycimy i owoce, i warzywa- grunt to dobry pomysł.

Mało którego niejadka zainteresuje szpinak, jednak podany w postaci smacznych zielonych gofrów czy naleśników skuszą z całą pewnością. Zachęcamy zatem kolorem, podaniem i pomysłem. Na zdrowe śniadanie, zamiast kanapki możemy zaproponować np. wspomniane gofry, naleśniki. Dzieci z całą pewnością skuszą się na pyszne, puszyste naleśniki z owocowymi musami, czy serkami. Warto także poruszyć kwestie sposobu podania posiłku oraz w czym go podamy

fot. Pexels.com

Zdrowe śniadanie

Zasadne wydaje się podanie kilku propozycji, co można podać niejadkowi, aby zachęcić go do spożywania śniadania. Rodzice potrzebują praktycznych wskazówek. Analiza piramidy żywieniowej na nic się zda. Rodzice wiedzą, co powinny jeść dzieci, aby były zdrowe i silne. Potrzebne są możliwości i pomysły, czyli konkrety. Wartościowe warzywa warto przemycić w postaci warzywnych babeczek, smacznych gofrów czy kolorowych placuszków. Produktów mlecznych dostarczymy we wszelkiego typach jogurtach, do których dokładając jakąś słodką niespodziankę, możemy skutecznie zachęcić nasze dzieci do codziennego sięgania przez nie do jogurtów.

Możemy dołożyć świeże owoce, naturalne kakao z miodem, dorzućmy kilka łyżek naturalnych płatków z kawałkami gorzkiej czekolady, a z pewnością zainteresuje niejadka. Do jogurtu możemy dołożyć własnoręcznie przygotowane musy owocowe, bądź naturalne kremy czekoladowe w typie nutelli. Od razu jogurt staje się bardziej atrakcyjny dla naszych pociech. Produkty mleczne skutecznie przemycimy w deserach. Ale na śniadanie? Czy to dobry pomysł ? Podanie dziecku serka, czy twarożku w postaci mini serniczka na pewno nikomu nie zaszkodzi – dajemy dziecku pożywne śniadanie, podając mu na niego produktów w formie deseru.

fot. Pexels.com

Warto w przygotowaniu śniadań dołożyć trochę naszej kreatywności w ich przyrządzenie. Zwykła kanapka także może okazać się bardziej atrakcyjna kiedy utworzymy z niej ciekawą kompozycję. Wyszukując pomysłów na stronach internetowych zajmujących się doborem odpowiednich składników pokarmowych dla prawidłowego  funkcjonowania naszego organizmu, podaje się wszelkiego typu owsianki oraz jaglanka. Kasza jaglana wzmacnia organizm, pomaga pokonać infekcje. Dobrym pomysłem jest dodanie do niej owoców sezonowych, aby wzbogacić jej smak i zachęcić do zjedzenia. Płatki owsiane zamienić możemy na pyszne placuszki owsiane. Wykonuje się je w zasadzie ekspresowo. Możemy dołożyć ulubione owoce naszej pociechy. Owoce możemy podać także w formie smacznych koktajli śniadaniowych. Przemycić możemy także te, mniej lubiane oraz warzywa. Dosłodzone miodem stanowić będą pełnowartościowe śniadanie. Zdrowy, pierwszy posiłek dnia warto wzbogacić w jajka. Szczególnie polecane dzieciom w wieku szkolnym, wspomagają bowiem koncentrację. Podać je możemy w postaci warzywnych, kolorowych omletów. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here