Smaczne koktajle śniadaniowe

0
193
fot. Pexels.com

Bardzo istotnym aspektem jest skomponowanie śniadania pod względem wartościowych składników. Pomyślmy zatem nie tylko o smaku, ale także o odpowiednim doborze witamin i minerałów w naszej diecie. Bardzo często priorytetem także jest poranny pośpiech- koktajl przygotujemy szybko, co bez wątpienia wpływa na ich korzyść. Próbujmy, mieszajmy, dodawajmy nowe składniki- stwórzmy pyszne i pożywne śniadania.

Nie tylko owoce

Osoby zajmujące się zdrowym odżywianiem bardzo często korzystają z tego typu rozwiązań, jak zdrowe koktajle. Śniadanie wcale nie musi być nudne. Może od wstępu zachęcać zapachem, wyglądem i smakiem. Tak naprawdę takie rozwiązanie zachęci niejednego niejadka. Niekoniecznie musimy korzystać z dostępnych nam owoców, w tej roli również dobrze sprawdzają się  warzywa. Bardzo często szpinak, pietruszka czy seler naciowy pomoże skomponować nam pyszny i zdrowy koktajl. Nie mówiąc już o wartościach energetycznych takiego śniadania. 

Owocowy raj

Owoce dedykujemy przede wszystkim miłośnikom słodkości. Możemy je dowolnie łączyć, dodatkowo wzbogacając ich skład miodem czy płatkami. Amatorzy produktów mlecznych z całą pewnością także polubią koktajle śniadaniowe. Mieszamy z owocami jogurty, kefiry, mleka roślinne. Bazę stanowić może także woda mineralna, czy nasz ulubiony sok owocowy. Najlepszym oczywiście pomysłem jest wykorzystanie owoców sezonowych świeżych, jeżeli jednak dysponujemy mrożonymi owocami, także się sprawdzą. Nasze indywidualne preferencje pełnią tu rolę kluczową- tworzymy własną kombinację smakową.

fot. Pexels.com

Do pracy, do szkoły

Przygotowane koktajle możemy zabrać ze sobą do pracy, czy szkoły. Odpowiednie pojemniki oraz butelki umożliwią nam bezproblemowe wyciągnięcie pysznego koktajlu i wypicia go w dowolnym miejscu i czasie. Możemy także do tego wykorzystać butelki utrzymujące odpowiednią temperaturę, jeżeli nam np. na schłodzonym napoju witaminowym. Producenci blenderów często dokładają dodatkowe butelki do przechowywania przygotowanych koktajli. Ale spokojnie, nie musimy ponosić dodatkowych kosztów i dokupować dodatkowych akcesoriów- sprawdzą się także szklane słoiki, które na pewno znajdzie każdy z nas u siebie w domu. Koktajl śniadaniowy można umieścić w kubku do kawy. Plastikowa butelka także się sprawdzi.

Od czego

fot. Pexels.com

zacząć

Bazą wyjściową do przygotowania zdrowego śniadania w postaci koktajli owocowo-warzywnych stanowi dobór odpowiednich składników płynnych. W tym przykładzie sprawdzi się woda mineralna, mleko zwierzęce bądź roślinne. Jeżeli decydujemy się na koktajl warzywny, pamiętajmy o odpowiednich przyprawach do wzbogacenia smaku warzyw. Koktajle owocowe wzbogacimy, m.in. nasionami chia, płatkami owsianymi, miodem, sokiem z cytryny. Smak możemy wzbogacić także cynamonem i imbirem. Osoby trenujące mogą dodać do listy składników odżywki białkowe. Awokado oraz orzechy dostarczają nam potrzebnych organizmowi tłuszczy. Pomysł na pyszne śniadanie wcale nie musi być skomplikowany ani pracochłonny. Dostępne na rynku urządzenia jeszcze bardziej zminimalizują ilość czasu, jaką przyjdzie nam poświęcić na pyszne i zdrowe śniadanie. 

Jakich składniki warto wykorzystać do porannego koktajlu?

Proponujemy wykorzystać ulubione produkty do sporządzenia zdrowego posiłku. Zadbajmy o wykorzystanie otrębów, płatków, kasz uprzednio ugotowanych. Stanowią one cenne źródło błonnika pokarmowego. Produkty mleczne pochodzenia roślinnego i zwierzęcego także powinny się w nim znaleźć. Zwróćmy jednak uwagę na skład mleka roślinnego, aby nie zawierał dodatkowych cukrów rafinowanych. Wtedy nasze fit śniadanie nie będzie już takie fit. Dosładzamy miodem, wpłyniemy przez to pozytywnie na naszą odporność. Sprawdzą się także kefiry, jogurty naturalne, chude mleko (w szczególności przy dietach). Dostarczamy także naszemu organizmowi niezbędnych tłuszczy, w postaci orzechów, awokado, masła orzechowego, nasiona.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here