Owsianka na wiele sposobów

0
22
fot. Pexels.com

Zastanawiając się, w jaki sposób można urozmaicić nasze codzienne posiłki, warto uwzględnić płatki owsiane podawane w formie owsianki. Nie tylko pyszne i zdrowe koktajle, zdrowe kanapki, ale także odpowiednio przyrządzona owsianka może cieszyć nasze podniebienie. Być może niektórych zachęci dodatkowo fakt, że posiada właściwości odchudzające. Dodaje sił i energii na cały dzień, nawet ten najbardziej intensywny. 

Płatki owsiane – co powinniśmy o nich wiedzieć

Przede wszystkim zacznijmy od tego, że są naturalnym źródłem błonnika pokarmowego, tak bardzo potrzebnego każdemu z nas. Zmieszane z produktami mlecznymi dostarczają niezbędnych organizmowi aminokwasów. Zawarta w nich witamina B6 poprawia naszą pamięć i koncentrację, a co za tym idzie, szybciej przyswajamy nowe wiadomości. Witamina B1 przeciwstawi się zmęczeniu oraz likwiduje złe samopoczucie. Dbającym o urodę warto nadmienić, że są także źródłem witaminy E, spowalniające procesy starzenia. Zawierają tłuszcze, które mają ogromne znaczenia w profilaktyce miażdżycowej. Ostatnimi czasy do tej długiej listy dobroczynnego wpływu spożywania płatków owsianych mówi się o ochronie przed nowotworami. Owies to ponadto magnez i żelazo. O właściwościach płatków owsianych można się rozpisywać wiele, warto jednak skupić się także na formie podanie. Zastanowić się jak zachęcić siebie do zjedzenia zdrowego śniadania, które ma dać nam energię na cały dzień. Owsianka może być także dobrą alternatywą na zdrową kolację, na tyle pożywną, że na dodatkowe przekąski przed snem nie będziemy mieli już ochoty. 

fot. Pexels.com

Najważniejszy jest zdrowy posiłek

Decydując się na prowadzenie zdrowego stylu życia, powinniśmy pamiętać o odpowiednim odżywianiu. Nasze śniadania powinny być tak przemyślane, aby dostarczyły nam odpowiednich wartości odżywczych, ale także zachęcały do rozpoczęcia dnia pysznym i zdrowym śniadaniem. Możemy przygotować zdrowe kanapki, zastosować alternatywę w postaci smacznych koktajli śniadaniowych, które z pewnością mniej nas za aprobują czasowo. Urozmaićmy jeszcze bardziej nasze posiłki, sięgając po zdrowe i pożywne owsianki. Zapewnią nam wspaniałą wytrzymałość oraz odpowiednią sprawność fizyczną przez cały dzień. Owsianka jest szczególnie ceniona przez sportowców, kulturystów z jednego bardzo ważnego powodu, mianowicie mają mało kalorii, a dostarczają sporą dawkę energii. 

fot. Pexels.com

Nie przekonanym do owsianek proponujemy…

Nie jest łatwo zmienić nawyków żywieniowych, tym bardziej jeżeli od dłuższego czasu powtarzaliśmy  złe wzorce. Owsianka nie musi być taka straszna. Blogerzy kulinarni oraz osoby zajmujące się zdrowym odżywianiem wymyślają coraz to nowe sposoby, jak można podać płatki owsiane w bardziej atrakcyjnej formie. Owsianki zapiekane czy ciasteczka owsiane to jedna z wielu propozycji na śniadanie dla niejednego niejadka nieprzekonanego do płatków owsianych. Owsiankę można przygotowywać na wodzie lub mleku. Pierwsza opcja w szczególności dla osób nietolerancją laktozy oraz dbających o linię. Owsiankę wzbogacić, możemy świeżymi owocami, masłem orzechowym, migdałami. Miłośnikom kawy spodoba się z pewnością pomysł na owsiankę kawową z orzechami. Jeżeli nie chcemy, aby przygotowanie śniadania w postaci owsianki zajęło nam dużo czasu, możemy zalać płatki jogurtem lub mlekiem wieczorem dnia poprzedniego i rano cieszyć się pysznym posiłkiem. Dla tych nie do końca przekonanych proponujemy zjedzenie płatków owsianych w formie ciasteczek. Niektórzy uwielbiają omlet z płatków owsianych i białek. Jeszcze inni pieką pyszne muffiny, stawiając na zdrową przekąskę. W czym podać i z jakimi dodatkami zaproponujesz swojej rodzinie owsiankę, zależy wyłącznie od ciebie. Warto jest przemycić coś zdrowego w każdym posiłku. 

Co jeszcze z płatków owsianych?

Płatki owsiane wykorzystać możemy do przyrządzenia pysznych placków, klusek czy pasztetów. Coraz częściej słyszy się, że  dodawane  są  do kotletów. Dla amatorów mleka roślinnego warte zainteresowania jest rozważenie pomysłu przygotowania mleka owsianego. Wspomniane muffiny i pieczywo także urozmaicą nasz jadłospis w zdrowe produkty. Płatki owsiane dokładamy także do zdrowych koktajli śniadaniowych. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here